keresés

2015. március 17., kedd

A minőségi tartalomszolgáltatás fontos kritériumai

Hazánkban az információbiztonsággal, a személyes adatok véldelmével foglalkozó minőségi tartalomszolgáltatás aligha létezik. Nem csoda, hogy e téren tájékozatlanok a felhasználók, és így meggondolatlanul osztanak meg magukról bármit, illetve nem vesznek tudomást a számítógépes adattárolás különféle veszélyeiről. Ha arra törekszünk, hogy létrejöjjön egy minőségi, rendezett, autentikus, informatív, mindenki érdeklődését felkeltő, határterületeket is átfogó optimális tartalomszolgáltató, amely a veszélyekről, legaktuálisabb hírekről és érdekességekről isn tájékoztatást tud nyújtani, fontos, hogy a hitelesség növelése céljából a felhasznált forrásokat minden esetben feltüntessük. Jó, ha rokon területekről, mint pl. vírusokról, legújabb eszközökről és trendekről is nyújtunk tájékoztatást, illetve az azokkal foglalkozó tartalomszolgáltatásokra is vezetnek hivatkozások.

A hálózati tudásélmény
Az ilyen fajta tájékoztatás legfőbb célja az lenne, hogy a felhasználók tisztában legyenek a kockázatokkal, amikor mondjuk okostelefont használnak, vagy igénybe veszik a közösségi portálok szolgáltatásait. Emellett növelnie kell a felelősségérzetüket mind a saját, mind a mások személyes adatainak kezelése során. A lényeg a biztonságos internetezésben rejlik minden téren.

Az emberek legfőképpen az interneten értesülnek az adatvédelmet érintő veszélyekről. A helyes internethasználatot sajnos kevésbé tanítják az oktatási intézményekben. Az idősebb generáció, mondjuk a szülők kevésbé tájékozottak az informatikai rendszerek újdonságairól, így tőlük semmilyen érdemleges tanácsot sem várhat a fiatalabb generáció. A tinédzserek és fiatalok szinte teljes egészében a virtuális világban élik az életüket, és onnan nyernek információkat, tapasztalatokat, illetve lépnek kapcsolatba más emberekkel. Az információbiztonsággal foglalkozó tartalomszolgáltatásnak az lenne a feladata, hogy megragadja az ilyen felhasználók figyelmét.


A hálózati időélmény
Maga a tartalomszolgáltatás marketingje legyen hatékony. A különböző közösségi portálokon keresztül képes legyen minél nagyobb célközönséget megcélozni, ami nagyobb olvasottságot eredményezhet. Ha több felhasználó találja érdekesnek a publikációt, akkor többen megosztják akár a Facebookon is, és ezáltal még többen megtalálják. Ez még arra is jó, hogy az ilyen oldalon több lehet a reklám, amiből bevétel is származhat.

A szakembereken kívül maguk az egyszerű felhasználók is részt vehetnek valamilyen módon a tartalomszolgáltatásban. Akár egy Facebookos vagy Google+ felhasználói fiók is elegendő lehet a bejelentkezéshez, de ha valaki anonim akar maradni, akkor regisztrálhat álnéven is. A saját élményeiket, tapasztalataikat, észrevételeiket megoszthatják másokkal, nem csupán a hivatásos szerkesztők cikkeit. Az a lényeg, hogy mindenki tudatában legyen a biztonságos internetezéssel, és az esetleges veszélyeket el lehessen hárítani. Ha valamilyen kár ér valakit, mert megsértették a személyes privátszférát vagy nem tudja érvényesíteni a jogait, tudnia kellene, hogy nincs egyedül, és számíthat a szakemberek segítségére akár jogi területen is.


Az újabb és újabb tartalmak folyamatosan jelennek meg, ezáltal pedig a régebbiek valahogy elveszhetnek, és végül már senkihez sem jutnak el. Erre a problémára az lehet a kézenfekvő megoldás technikai oldalról, hogy timeline-t kell létrehozni, aminek segítségével a felhasználó képes úgymond visszautazni az időben, hogy elérhesse a honlap egy korábbi állapotát, és így nem kell hosszadalmasan keresgélnie.

A hálózati térélmény
Mindezekhez az kell, hogy a cikkek minél érdekesebbek, szórakoztatóbbak, emberközelibbek legyenek, hogy felkeltsék a felhasználók érdeklődését. Folyamatosan kell publikálni, hiszen az elavult információkra már nemigen szentelnek figyelmet. Természetesen a régebbi publikációkat is archiválni kellene, hogy könnyen hozzájuk lehessen férni valamilyen keresőrendszer segítségével. Jó, ha a témában jártas szakemberek írnak közleményeket, ami szintén a tartalomszolgáltatás autentikusságát biztosítja. Emellett tartalmazzon elég számú, de nem túl sok képes, videós és egyéb kiegészítést, ami még vonzóbbá teszi az oldalt. Még a tartalomszolgáltatás elindítása előtt, a tervezési szakaszban különös figyelmet kell szentelni a dizájnjára is, hogy ne legyen annyira sivár, összecsapott és unalmas, hanem kreatív, egyedi, rendezett, könnyen testreszabható, harmonikus, színösszeállításában is vonzó legyen a megjelenése.

Mindezek az alapvető kritériumok szükségesek ahhoz, hogy létrejöjjön egy olyan újfajta tartalomszolgáltatás, amely talán új korszakot nyit az internet világában. Csak idő kérdése, hogy meg is valósul-e.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése