keresés

2015. május 2., szombat

Összefoglalás: Olvasásra ösztönző programok



Blogom írását 2013 őszén kezdtem el, azzal a céllal, hogy egy helyre gyűjtsem az olvasás népszerűsítését szolgáló programokat, akciókat. A témaválasztásomat az indokolta, hogy magam is nagyon szeretek olvasni, azonban a mai trend azt mutatja, hogy az emberek inkább az interneten böngésznek, a Facebook-on posztolnak vagy blogot írnak, ahelyett, hogy könyvet olvasnának.
Ahogy elkezdtem beleásni magam a témába, nagy örömömre azt tapasztaltam, hogy számos módon igyekeznek népszerűsíteni az olvasást, és nemcsak a könyvtárosok, hanem pedagógusok, pszichológusok, könyvkiadók egyaránt.
Találtam évente rendszeresen megrendezett programokat, és alkalmi vetélkedőket is. Megtudtam, hogy nemcsak az olvasásnak, de a fürdőkádban olvasásnak is van világnapja, továbbá, hogy minden évben van egy éjszaka, amelyen nem alszunk, hanem az olvasásnak szenteljük, színes programokkal, egyre több helyszínen. Szembesültem annak a tényével is, hogy ha a HÉV-en vagy a metrón utazva belefeledkezem egy könybe, bármikor lefotózhatnak, hiszen már arról is készül blog a Facebook-on, hogy ki mit olvas útközben.
Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy járjon nyitott szemmel, és figyelje a különböző programokat, kihívásokat, hiszen a könyvek számos élménnyel (felhőtlen szórakozással, könnyed szerelemmel vagy egy kis borzongással), valamint megfontolandó, mély gondolatokkal gazdagítanak minket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése