keresés

2016. december 14., szerda

Horgász weboldalak forrástipizálása

Az előző bejegyzésekben meghatároztam blogom témáját és bemutattam az interneten kívüli megjelenését.

Fontos megjegyezni azonban, hogy a témával kapcsolatos információk milyen forrásként és hogyan jelenik meg a weben.A forrásokat általában három nagy kategóriába sorolja a szakirodalom. Lehetnek elsődleges, másodlagos vagy harmadlagos információforrások.


Az elsődleges vagy primer források, melyek felhasználásával összeállítható egy cselekmény, folyamat. Az elsődleges források, azok a források, melyeket egy szemtanú vagy a cselekményben részt vevő személy dokumentál.

A másodlagos források ezzel szemben olyan forrásokra értendők, melyek leírását nem személyes részvétel vagy tapasztalás útján szerzi az  írás szerzője. Vagyis az elsődleges forrásokat figyelembe véve alkotja meg saját véleményét.
A harmadlagos források olyan információforrások, melyek az elsődleges és másodlagos forrásokat figyelembe véve dolgoznak ki és szintetizálnak egy adott témát vagy témakört. Ezek a források nem tekinthetőek eredeti forrásanyagoknak. Céljuk a már meglévő kutatások rendszerezése, strukturálása vagy ezek adott célközönségnek való átírása.

Ezen kategóriákat figyelembe véve megpróbálom besorolni forrásaimat.
Elsődleges forrásnak tekinthetőek azok a webolalak amiket vizsgálok, és az ott található információkat mutatom be.
Blogomban, mint harmadlagos forrás, megpóráblom összegyűjteni, kategorizálni a horgászatal kapcsolatos információkat.  De ezeket az információkat pár mondatban saját tapasztalatokkal is szeretném kibőviteni, és az információk ezen része már elsődleges forrásnak is tekinthetőek.
Mivel a horgászattal kapcsolatos oldalak száma szinte már megszámlálhatatlan, így csak a fontosabb oldalakat és eseményeket emeltem ki a blogomban. Alapul a weboldalakon található információk fontosságát vettem, és egészítettem ki saját véleményemmel, személyes tapasztalatokkal. Ezeket a kiemelt weboldalakat külön is feltüntettem, hivatkoztam rájuk a blogom írása során, hogy az olvasó könnyen elérje ezeket a forrásokat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése